Dsc00298 1

Over Bredenoord

Bredenoord is een dynamische, internationaal opererende organisatie met circa 200 medewerkers die elke dag betrouwbare stroom leveren vanuit Apeldoorn. Dit doen ze via internationale verhuur en verkoop van stroomaggregaten en toebehoren, maar ook met innovatieve oplossingen die zich richten op verhoging van rendement, emissiereductie en inzet van niet-fossiele brandstoffen.

Sales leads genereren voor Bredenoord

Bredenoord uit Apeldoorn is een familiebedrijf opererend in een sterk veranderende omgeving. Traditioneel in zijn oorsprong, maar innovatief waar nodig. Zo experimenteert Bredenoord al langer met online marketing activiteiten. Tijd voor een volgende stap.

Het is een typisch proces bij het starten met online marketing activiteiten. Er wordt voorzichtig maar enthousiast gestart met verschillende middelen zoals Google Adwords. Je komt tot de ontdekking dat er veel potentie in zit, doordat er aanvragen via het online kanaal binnenkomen bij de sales afdeling. Het moment om groot op te schalen en zoveel mogelijk leads uit de markt te halen. Wat mij betreft precies de manier waarop je met online marketing van start gaat. Vanuit ondernemerschap ontdekken waar de potentie ligt.

Add this helpt Bredenoord bij de volgende stap. Dat is de bestaande activiteiten beoordelen op kosten, kwaliteit en kwantiteit. Uit welke middelen halen we nu eigenlijk de beste leads? Wat kost een lead nu eigenlijk echt? En kan het proces van online leads genereren niet effectiever?

Elke bron van sales leads wordt nu gemeten en beoordeeld op deze criteria: e-mail, Google Adwords, social media en externe advertentiesites. Ook hebben we kritisch gekeken naar kosten en efficiency. Wat bleek? De kosten konden een stuk omlaag, terwijl het aantal leads steeg en zelfs de kwaliteit van de leads verbeterde. En we zijn er nog niet. Een nieuwe website is de volgende stap in het proces. Een betere mobiele ervaring staat centraal, samen met een nog hogere conversie op de website.