Varibel

Over Varibel

Ontstaan in 2003 heeft Varibel een sterke reputatie opgebouwd in Nederland wat betreft de ontwikkeling van een Hoorbril gebaseerd op digitale technologie. Zij streven ernaar om de hoortoestel ervaring voor hun klanten te verbeteren en om het ongemak van traditionele hoorsystemen weg te nemen. De filosofie van Varibel is om geluid zo natuurlijk mogelijk te versterken en op hetzelfde moment het vermogen om spraak te verstaan te vergroten, zelfs in de meest rumoerige en moeilijke situaties.

Internationale campagne voor Varibel

Facebook advertenties, Google adwords en internationale targeting: De ingrediënten van de online marketing aanpak bij Varibel. Varibel heeft een revolutionaire ‘hoorbril’ ontwikkeld die uniek is in de wereld. Via een online concept is de hoorbril overal ter wereld te bestellen. 

Er werd al geëxperimenteerd met Facebook advertenties en in een eerdere fase ook met Google Adwords. Het ontbrak echter aan een online plan. Het startpunt van experimenteren met verschillende online middelen is wat mij betreft het beste startpunt dat je kunt hebben. Het betekent dat er data is om mee te werken en dat er binnen de organisatie positieve ervaringen zijn met wat online marketing kan opleveren. De eerste stap is de activiteiten meer structuur geven en dat kan door een online plan te maken. En dat betekent niet dat er een uitgebreide strategie geschreven moet worden, maar samen bepalen wat de aanpak wordt voor de komende tijd, welke middelen welk doel hebben en hoe we dit meetbaar gaan maken in verschillende delen van de wereld. Het belangrijkste is om keuzes te maken in wat je wel en vooral ook niet gaat doen.

Het online plan heeft bij Varibel geleid tot een gestructureerde campagne opzet, waarbij verschillende advertenties verschillende doelen hebben binnen de buyer journey van de consument. Ook is de website aangepast aan de buyer journey om zo de conversie te verhogen. Resultaat? Een flink hogere conversie op de website, minder kosten per lead en flink meer leads in totaal.